03 April 2012

BAB SATU+

IKUT ARUS

Jari aku sedang membelek-belek duit syiling baru Malaysia. Kenapa syiling ni perlu tukar bentuk baru? Duit syiling baru dah sah-sah tak laku kat mesin basuh, mesin tiket komuter dan mesin jual air tin. 

Aku pikir lagi. Benda yang solid macam syiling ni pun berubah. Kenapalah aku still tak berubah.

~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~

Skang aku ambil konsep floating, mengapungkan diri mengikut arus. Not bad actually. Aku gembira. Ada kekasih. Ada keluarga. Aku bebas buat apa aku nak. Tapi, tapi kadang-kadang aku rasa tak puas hati. 

Walaupun aku selesa dengan keadaan sekarang, tapi kalau aku biarkan saje, aku takkan ke mana-mana, aku akan stuck dengan kehidupan aku sekarang. Jauh di dalam sudut hati aku, aku nak sedikit adventure dalam hidup aku. Cabaran baru, kawan baru, dunia baru.

Cuma aku takut, aku takut kalau aku berubah, aku akan jadi tak laku, seperti syiling baru ni.

~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~

1 comments:

Orix Concepts said...

Coin operated machine can be manipulated to accept changes in coin sizes. It's a simple screwdriver operation. It's up to the affected parties to adhere to the changes.